Nanion Technologies GmbH was founded in 2002 and employs around 100 employees worldwide. We are a rapidly growing instrumentation company developing and producing advanced equipment for the pharmaceutical industry and academia globally. The equipment is used in the search of new and more efficient medicine for a large number of diseases.

The systems are sold and supported from our headquarters in Munich and through our sales companies in the US, Japan and China as well as a network of distributors.

The position

We are looking for a Marketing and Sales Assistant to work alongside our Marketing Manager in our Munich HQ. You will assist the marketing manager and team in its daily marketing activities.

The position includes:

  • Assistance in organizing promotional material for events, exhibitions and/or digital campaigns (webinars, User Meetings, movies etc.)
  • Composition and posting online content on the website and social media accounts
  • Preparing flyers and brochures by formatting content and graphics; arranging printed and digital assets packages
  • Conduct market research to summarize and analyze data trends (social media, web analytics, Newsletter, rankings etc.)
  • Maintaining customer database by inputting customer profile and updates
  • Preparing and distributing monthly reports
  • Tracking sales and marketing expenses

Profile and Requirements:

  • Bachelor level marketing education
  • Ability to multi-task and adhere to deadlines
  • Strong administration and organisational skills
  • Well-organized with a customer-oriented approach
  • Service minded
  • Good knowledge of market research techniques and external databases
  • Excellent knowledge of MS Office. Good knowledge of design software, such as Illustrator or InDesign. Knowledge of Joomla, Salesforce and Mailchimp is a plus
  • Fluency in English is a must

The candidate should be detail orientated, have an eye for aesthetics and detail, excellent communicational skills and the ability to work methodically to meet deadlines.

Salary will be based on experience and qualifications.

Firmenkontakt und Herausgeber des Stellenangebots:

Nanion Technologies GmbH
Ganghoferstrasse 70 A
80339 München
Telefon: 0049892190950
https://www.nanion.de

Für das oben stehende Stellenangebot ist allein der jeweils angegebene Herausgeber
(siehe Firmenkontakt oben) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber des Stellenagebotstextes,
sowie der angehängten Bild-, Ton-, Video-, Medien- und Informationsmaterialien. Die United News Network GmbH
übernimmt keine Haftung für die Korrektheit oder Vollständigkeit des dargestellten Stellenangebots. Auch bei
Übertragungsfehlern oder anderen Störungen haftet sie nur im Fall von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit.
Die Nutzung von hier archivierten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung
ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem
angegebenen Herausgeber. Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen
dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die United News Network GmbH gestattet

Zusammenhängende Posts

Marketing und Werbung

Mitarbeiter Marketing (m/w/d) (Teilzeit | Rethem (Aller))

Zur Unterstützung unseres Teams am Standort Rethem suchen wir zu sofort, in Teilzeit oder Vollzeit eine/n Mitarbeiter Marketing (m/w/d).Deine Aufgaben: Erstellung und Pflege von Werbematerialien: Flyer, Prospekte, Datenblätter, Anzeigen, Werbebanner, etc. Erstellung und Pflege von Weiterlesen

Marketing und Werbung

Junior Marketing Manager (60 – 100%) m/w (Vollzeit | Root)

Ihre Aufgaben und Verantwortung Unterstützung bei Umsetzung von B2B Marketing Strategien und Kampagnen für Unternehmenssoftware Durchführung von Marktrecherchen und Potenzialanalysen Analyse von Daten und Erstellen des Reporting der Customer Journey KPI Multi-Kanalbewirtschaftung Content- und Mediengestaltung Weiterlesen

Marketing und Werbung

Mediengestalterin / Mediengestalter (m/w/d) (Teilzeit | Region Hannover)

Verwaltung und Arbeitsplatz für rund 3.200 Menschen. Ob Nahverkehr, Gesundheit oder Umweltschutz – hier werden Aufgaben und Themen koordiniert, die die ganze Region betreffen. Sie sind kreativ und gestalten gerne? Sie haben Lust kundenspezifische Konzepte Weiterlesen

shares